Zakon o fiskalizaciji i uvođenju eRačuna između poduzetnika

(Nar. nov., br. 89/25., objavljen 13. lipnja 2025., s primjenom od 1. rujna 2025.)

Glavne značajke Zakona

Jedinstveni okvir za fiskalizaciju:

  • B2C – svi računi prema potrošačima (bez obzira na način plaćanja).
  • B2B – obvezno izdavanje i fiskalizacija eRačuna između poduzetnika.
  • B2G – eRačuni između poduzetnika i javnih tijela.

Primjenjuje se samo na tuzemne transakcije.

Rokovi primjene

1. rujna 2025.

  • Korištenje digitalnih certifikata od pouzdanih pružatelja usluga.
  • Ukida se prijava poslovnih prostora obrascem.
  • Ukida se ček kao način plaćanja i fiskalizacija pratećih dokumenata.
  • Testiranje sustava eRačuna i izvještavanja za sve obveznike i informacijske posrednike.

1. siječnja 2026.

  • Fiskalizacija se primjenjuje na sve račune kod krajnje potrošnje (neovisno o načinu plaćanja).
  • Obvezna fiskalizacija za prodaju tiska, duhana, maraka i poštanskih vrijednosnica.
  • Ovjera uvezane knjige računa preko ePorezne.
  • Obvezno izdavanje i zaprimanje eRačuna za sve u sustavu PDV-a, a zaprimanje i za proračunske korisnike (čak i ako nisu u PDV-u).
  • Pokretanje FiskAplikacije – pregled fiskaliziranih podataka, PDV prijave, statusa računa, grešaka.

1. siječnja 2027.

  • Obveza izdavanja eRačuna za sve porezne obveznike (obrtnici, slobodna zanimanja, društva, proračunski i izvanproračunski korisnici) koji nisu u sustavu PDV-a.
  • Uvođenje aplikacije MIKROeRAČUN za male izdavatelje.

Administrativno rasterećenje

Zakon ukida ili mijenja niz poreznih obrazaca i evidencija (I-RA, U-RA, PPO, DONH, PDV-F, OPZ-STAT, ZP, PDV-S itd.), što znači manje papirologije i integraciju kroz sustav eRačuna i eIzvještavanja.

Najvažnije za poduzetnike

Priprema softverskih rješenja (ERP, eRačun sustavi) i povezivanje s Poreznom upravom.

Registracija i prijava identifikatora u AMS (za zaprimanje eRačuna).

Od 2026. godine – svi u PDV sustavu moraju izdavati i zaprimati eRačune.

Od 2027. – obveza se širi na sve, pa i one izvan PDV-a.